Sfaturi pentru un profil de LinkedIn atragator

De cele mai multe ori prima impresie inainte de un interviu este cea digitala, iar LinkedIn a devenit canalul in care cei care caută un job și recruiterii petrec tot mai mult timp cautand, analizand și comparand oameni, joburi, companii.  Tocmai de aceea, un profil de LinkedIn bine organizat functioneaza ca o carte de vizita care iti poate asigura o invitatie la interviu si iti poate oferi noi oportunitati profesionale. Pentru a construi un profil de LinkedIn complet si atragator, am pregatit cateva idei si sfaturi care te vor ajuta sa stralucesti in online.  

 

  • Foloseste LinkedIn pentru a spune povestea ta și pentru a contura brandul tau personal

Cand iti creezi profilul de LinkedIn, trebuie sa te gandesti la brandul tau personal. Cine esti si pentru ce vrei sa fii cunoscut? Ce te diferentiaza de colegii tai din industrie? Dupa ce iti cunosti brandul personal, il poti exprima in profilul tau de LinkedIn. LinkedIn-ul tau este ocazia ta de a oferi o descriere mai larga in jurul punctelor tale forte si stilului tau de lucru. In profilul de LinkedIn ai mai mult spatiu decat in CV pentru a prezenta o gama larga de experiente si abilitati, ceea ce inseamna o sansa de a te conecta cu persoanele de interes. Aceasta conexiune este esentiala in cautarea unui loc de munca. 

 

  • Completeaza-ti profilul si actualizeaza-ti titlul profesional

Algoritmul LinkedIn recompenseaza utilizatorii cu profiluri complete. Este mult mai probabil sa apara in rezultatele cautarii un profil complet. Multi oameni uita sa isi actualizeze profilul. Fie ca esti la inceput de cariera, daca incepi un job nou sau cauti oportunitati noi, nu ai nici o scuza sa nu ai informatii actualizate pe profil. Titlul profesional este primul lucru pe care il vad oamenii inainte sa dea click pe profilul tau. Titlul poate fi doar denumirea pozitiei tale de la momentul respectiv, dar poti sa te duci un pas mai departe si sa adaugi cuvinte care iti evidentiaza expertiza.

Pe scurt, titlul profilului tau transmite cine esti, cu ce te ocupi si de ce oamenii ar trebui sa se conecteze cu tine. Totodata titlul poate raspunde la intrebarea “so what?”. Recruiterii scaneaza zilnic prin zeci de profiluri foarte rapid – de ce crezi ca ar trebui sa isi opreasca privirea asupra profilului tau? Daca iti doresti ca profilul tau sa iasa in evidenta, trebuie sa incluzi in titlu o informatie cat mai relevanta si completa.

 

  • Fii un utilizator activ

Odata ce profilul tau este complet, nu poti abandona LinkedIn-ul pana la data viitoare cand vei fi in cautarea unui loc de munca, te incurajez sa fii un utilizator activ. Utilizarea activa a platformei LinkedIn te va ajuta sa iti  dezvolti reteaua, sa fii mai vizibil pentru reteaua ta existenta si sa afli mai multe despre rolul tau in industrie și oportunitatile profesionale. 

Toti utilizatorii LinkedIn pot scrie postari sau chiar articole pe platforma. Aceste postari te vor ajuta sa iti construiesti reputatia de expert in industria ta. Poti publica diverse perspective despre ceea ce se intampla in domeniul tau sau sa analizezi asupra unei dezvoltari recente a industriei si, eventual, sa iti prezinti abilitatile de scriere in acelasi timp. 

 

  • Adauga o fotografie de profil si de cover

Profilurile de Linkedin care au fotografie au sanse mai mari sa fie vizualizate. Daca inca nu ai fotografie de profil, e momentul sa iti organizezi o sedinta foto! Tine cont ca fotografia de pe Linkedin nu ar trebui sa fie de acum 20 de ani, nu este o fotografie pentru un site de matrimoniale sau de Facebook. Linkedin nu este un loc nici pentru poze de cuplu, de familie sau selfie-uri cu pisica. Adauga o fotografie profesionala, in care ai o expresie placuta si esti imbracat corespunzator pentru industria in care activezi.

Tine cont ca recruiterii nu stau pe Linkedin pentru a judeca oamenii dupa aspect, insa este in natura umana sa iti formezi o impresie atunci cand vezi fotografia cuiva. Majoritatea oamenilor au gandire vizuala si memorie fotografica, de aceea reactioneaza puternic la imagini, chiar si in mod subconstient.

Si fotografia de cover merita actualizata pentru ca ii ofera profilului tau mai multa personalitate. Rezolutia recomandata pentru cover este de 1400×425 pixeli, in format PNG, JPG sau GIF.

Daca ai acoperit cu succes punctele de mai sus, o sa incepi sa observi mai multe click-uri catre profilul tau. Odata ajunsi pe un profil, recruiterii scaneaza mai departe pentru a identifica potentiali candidati. Ofera-le informatii valoroase care te vor pune in top.

 

  • Obtine recomandari puternice si relevante de la colegi si manageri

Recomandarile sporesc cu adevarat credibilitatea profilului tau. Poti cere recomandari persoanelor cu care ai lucrat indeaproape.

Obtinerea recomandarilor este mai simpla decat crezi: trebuie sa faci o lista de 10 persoane cu care ai lucrat foarte bine in trecut si crezi ca au ramas cu o impresie pozitiva despre tine. Pot fi colegi, manageri, profesori etc. Apoi le adresezi un mail sau un mesaj pe Linkedin prin care ii rogi sa iti faca o recomandare. Iata mai jos un exemplu de mesaj pe care il poti personaliza in functie de relatia ta cu receptorul si industria in care activezi:

“Buna X! Lucrez la imbunatatirea profilului meu de Linkedin si unul dintre obiectivele mele este sa obtin cateva recomandari din partea colegilor care ma cunosc si alaturi de care am lucrat bine. Crezi ca ai putea sa ma ajuti te rog cu o recomandare? Pot sa iti ofer o recomandare in schimb, daca iti doresti si tu asta. Astept cu drag vesti de la tine!”

Acest mesaj nu va functiona de fiecare data, insa merita incercat pentru ca recomandarile vor oferi un plus de credibilitate profilului tau de Linkedin.